Oldalak

2012. március 21., szerda

Újabb könnyen, gyorsan, avagy az újhagyma metamorfózisa

Ennyi újhagymát és fokhagymát- ami előbújt a hirtelen jött meleg miatt - megenni lehetetlen. Még akkor is, ha az embernek remekbe szabott házi paprikás vastagkolbász beszállítója van, olyan, ami friss kenyérrel és újhagymával egyszerűen mindent visz, igazi ostorcsattintósan magyaros falatok, omlós, ízes kolbászhússal. Mint oly sok mindennek, ennek is az eleje szép igazán. A szombat reggel magunkhoz vett kolbász-újhagyma duó még délután négykor is átkéreckedik az ember pórusain. A tegnap esti madársaláta, márványsajt, körte, ablakban nevelkedett kerti zsázsa és újhagyma, pirított szezámmaggal nem volt rossz ötlet, de még mindig annyi van, mint a veszedelem. Már az összes szomszéd ezen nyammog, sőt a gyermek a holnapi állat símogatásra is visz egy csokorral a sárgarépa mellé, hát lesz olyan elvetemült domesztikum, akinek jól esik majd. A tegnap esti saláta mellé - ami a mi családunkban egyedül engem elégít ki teljes mértékben - muszáj voltam kitalálni még valamit. Újfent maradékban gondolkodtam, nagyon kevés ricotta, fél doboz mascarpone, 1 db tojás, fokhagyma, szerecsendió, szárított medvehagyma, ezek álltak rendelkezésre. Ezeket természetesen kikevertem egymással, 1 kanálka tejföllel lazítottam kicsit folyós, inkább krémes dolgot kaptam, amit sóztam, borsoztam. Majd kikevertem egy sós linzertésztát, kicsit pihentettem, kinyújtottam, vizespohárral körülbelül 8 cm átmérőjú köröket szaggattam belőle, amiket muffinsütő formába tettem. Ebbe töltöttem a sajtos-hagymás-fűszeres keveréket és 20 perc alatt 180 fokon kisütöttem. Salátával tökéletes vacsora volt.

Hozzávalók:

a gyors sós linzertészta receptje (ami nekem nagyon bevált és amit én a robotgéppel kevertetek ki, hogy mindenképpen omlós maradjon)

10 dkg liszt
7 dkg hideg vaj, kockákra vágva,
1-2 ek. jéghideg víz
1/2 tk. só

Teljesen morzsásra keveri a gép, én pedig két mozdulattal összegyúrom és mehet a hűtőbe.

A töltelék arányait úgy gondolom teljesen felesleges - egészen konkrétan lehetetlen - pontosan leírni. Egyrészt azért, mert ízlés szerint változtatható, másrészt mert tényleg csak maradékok voltak. A ricotta nagyjából 2-3 ek volt, ehhez tettem cirka 10 dkg mascarpone-t, 1 egész tojást, 3 szál újhagymát, 1 fokhagymát  és a fűszereket. Nem esküszöm meg rá, de lehet, hogy egy darabka keménysajtot is belereszeltem, ha lúd akkor legyen kövér alapon. Kicsit masszívnak értékeltem és ezért lazítottam rajta tejföllel. 
Én még el tudnék képzelni egy rukolás, márványsajtos, tejszínes, pirított fenyőmagos változatot is, vagy éppen sültpaprikásat, nem beszélve a parmezános-koktélparadicsomos-bazsalikomos klasszikusról, de lehet, hogy ezesetben a tejfölt tejszínre cserélném. Nem is beszélve az édes változatokról. 
Jó próbálkozást :)
ps. : a saláta nagyon kellett mellé, anélkül talán az omlóstészta miatt önmagában fojtós lett volna!

1 megjegyzés:

  1. háháháá :))) épp a tegnap holnapra vett póréhagymán gondolkodom, hogy amit nem használok fel holnap, abból ma mit egyek :)) micsoda időzavar... ez egészen tavaszinak tűnik, és hamar megvan!! köszi :))

    VálaszTörlés