Oldalak

2010. szeptember 20., hétfő

Nyárízek még utoljára


Nekem ebben az egészben megint az tetszik, hogy iszonyú átlagos hozzávalókra van szükség az elkészítéséhez. Azon gondolkodtam, hogy mivel csalhatnám vissza a nyár hangulatát egy estére, a tesóm névnapjára. A citrom nagyon adja magát, és speciel volt is itthon. ( Na nem ám termőben lévő fa formájában, bár Bálint gazda állítja, hogy aki el tud bíbelődni egy citrusfával, úgy, hogy annak jó is legyen, az már kertész a talpán.) A linzeres alapú sütik nálunk nagyon mennek, úgyhogy végülis egy nagyon egyszerű citromos pite mellett döntöttem. Aztán eszembe jutott, hogy pár hete Jamie hogy készített egy grillezett ananászos, mentacukros frissítő desszertet és lenyúltam hozzá a cukorötletet, ami szintén kéznél volt, mert a mentát lassan írtanom kell (persze hülye lennék :))) Elképzeltem, hogy mennyire csinos lesz a napsárga tortácskán a halvány pasztellzöld porcukorréteg. De az első etapban nagyon halványnak bizonyult, úgyhogy egy evőkanálnyi vízzel

 kikeverve inkább a tetejére csepegtettem, és amikor teljesen kihűlt, akkor egy picit ez is megszilárdult és gyönyörűen nézett ki. Az íze pedig, hát az leírhatatlan. Mindenki el tudja képzelni a citromot meg a mentát együtt, ez egy evidencia. De mégsem teljesen olyan, hanem valami egészen fura, pikánsan, édesen frissítő a linzer pedig ropogós...huhh. Isteni. 

NEMHISZEM EL TÖBB MINT KÉTMILLIÓN ÁLL A SEGÍTSÜTIS ÁRVERÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉS :)))))

A tésztához:

15 dkg liszt
2 dkg finomított cukor
12 dkg vaj kis darabokban
1 ek. víz

A töltelékhez:

1,5 dl tejszín
10 dkg porcukor
4 tojás
3 citrom reszelt héja
12 ek. citromlé

A mentaszószhoz:

2-3 ek. porcukor 
8-10 db mentalevél
1 ek. víz

A tésztához valókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és hűtő. Sütőt bekapcsolom 190 fokra. 20 perc után előveszem a tésztát, nyújtom, vajazott-lisztezett sütőformába teszem, megszúrkálom, telepakolom babbal és 15 percig babosan, 5 percig pedig anélkül sütöm. Míg sül, addig összekeverem a töltelékhezvalókat és mozsárban összetöröm a cukot a mentalevelekkel. Amikor a tészta elősült, beleöntöm a tölteléket és 20 percre visszatolom. Ha kész, kiveszem és kicsit hűlni hagyom, majd rácsepegtetem a mentás löttyöt. Ennyi az egész. Igazából a szomszéd kislányon teszteltem le a hatást. Egy hatalmasat bukott bringázni tanulás közben. De hihhetetlen nagyot. A fotó kedvéért pont volt egy szelet a tányéron. Na azt a tányért felkaptam, és az utcán szervíroztam neki. Egyszerűen szólva felszippantotta a sírással együtt :)


 
 

4 megjegyzés:

  1. banyek, ez veszett jól néz ki!! nemtom mi ez, vmi pestos cucc?? de léééécci írd le!! :)

    VálaszTörlés
  2. aha, közben észrevettem, hogy citrom, desszert, pite... khmm... 2x csináltam már én is ilyesmi citromtortát, kíváncsi vagyok, ez az-é! Rajtam kívül alig bírta megenni bárki, csak apukám, annyira citromosra csináltam :))

    VálaszTörlés
  3. eskü alatt kell vallanod, hogy kipróbálod. leírhatatlan ;)

    VálaszTörlés
  4. bahahhaaasssszuhhuuus, ez full mint 1 mojito-torta :D :D :D utállak!!! Most. Azonnal. Akarom!!!!! :))) Lehet megyek bringázni a házatok elé, és zakózok 1 rohadt nagyot....

    VálaszTörlés