Oldalak

2010. szeptember 22., szerda

Csiga, dió, csipkebogyó...



 Mivel abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a háromból két gyerekem óvodás tegnap óta, ezért temérdek időm volt délelőtt a kerttel foglalkozni. Egy...hmmm...gyorsan valami nagy dolgot....mondjuk az atom tengeralattjáró jó lesz....szóval ennek a súlyával nehezednek rám a kerti teendők a fősulis és az itthoni egyéb elintéznivalók mellett. De az idő, ez a gyönyörű kora őszi, langyos meleg kikergetett és elhitette velem, hogy nagyon is alkalmas a kötelező feladatok elvégzésére, mert elképesztő hatással van az emberre. Rám legalábbis mindenképpen. Az anyukám tegnapi látogatása és  segítsége nélkül most nem tartanék sehol, de az ő feladatának valódi foganatja majd csak tavasszal illetve kora nyáron lesz. Vegyes növényszigeteket komponált ugyanis azokból a növényekből, akik a felújítás miatt nem maradhattak eredeti élőhelyükön: gólyaorrok, peóniák, tulipánok, jácintok, nárciszok, cickafarkak, sásliliomok és tárkonyok barátkoznak most egymással a kert hátsó traktusában. Nekem pedig, ha azt akarom, hogy a jövő tavasszal egy jól előkészített, mikroorganizmusokkal és gilisztákkal teli vaskos fekete földrétegem legyen a palánták kiültetéséhez, akkor nagyon sok mindent kell előkészítenem. Komoly segítségeim is akadnak ugyan, mert a szomszédban egy kertészet van, ahonnan tettrekész pasikat tudok csatasorba állítani :) de azért az előkészítés fázisa mindenképpen az enyém, nekik a felásást adom majd. Begyűjtöttem tehát az utolsó terményeket, zellereket, chilipaprikákat, hagymákat, padlizsánokat, majd az összes letermett tövet kiszedtem és hátraszállítottam a komposztálóhoz. Ám onnan előtte kitermeltem a jó érett komposztot és előretalicskáztam a megtisztított ágyásokra. A danceaerobik bérletemet már biztos, hogy átváltom a masszőrlányhoz, mert szecskázógép híján nekem kellett egy élesebb ásóval felkaszabolni a komposztálóba kerülő dolgokat és ez kifejezetten rossz hatással volt rám :) Mindezen tevékenységek közben azonban nem bírtam ki, hogy ne ellenőrizgessem, hogy száradnak-e már a gyógyfüveim, bokrosodnak-e már a nemrég ültetett zsályabokraim, összegereblyéződött e diófalevél :) lett gyönyörű napraforgócsokrom is, és észrevettem, hogy pofátlanul újra piroslik a málna... na ez hogy lehet????? :)  hullanak-e már a szép kövér diószemek, épek és egészségesek-e a csipkebogyók, szóval elbogarásztam egy szép őszi délelőttöt legkisebb fiammal, és közben láttam lelki szemeim előtt a kiemelt ágyásaimat, fűszernövényekkel, körömvirággal és büdöskével bekeretezve a kártevők ellen....:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése