Oldalak

2010. október 2., szombat

Mást ígértem...


...de ezt most bármi áron meg szeretném osztani, nem megfeledkezve a beígért szendvicskrémről, ami amúgy szintén készen áll a debütálásra. Szajkózom állandóan ezt a gyorsan, otthoni alapanyagokból finomat, de tegnap ezzel a recepttel kapcsolatban jelentős előnyre tettem szert, amikor is egy nagy üveg finom mustot kaptam a szomszéd bácsitól. Az időmet igencsak leredukálja reggel óta az a tény, hogy két napig a gyerekeit egyedül nevelő anyuka vagyok, úgyhogy előrelátóan még tegnap teste 4-5 szép szelet kicsontozott karajszeletet belesüppesztettem egy adag mustba. Ehhez jött hozzá a permanensen fennálló sárgarépa-őrületem, meg némi aszaltszilva. Ebből lett az a nagyon egyszerű, eszméletlen finom és gyors kaja, ami méltán kerül be a receptfüzetembe, mint kipróbált és bevált recept. (erről a témáról egy külön posztot szándékozom írni, úgyhogy a receptfüzet témát itt le is zárom, csak a siker jelentőségére kívántam rávilágítani :))

Hozzávalók tehát a mustos-aszalt szilvás sertéskarajhoz:

2 zacsi jázminrizs
4-5 szelet kicsontozott karaj kockázva
4-5 szál friss sárgarépa kockázva
1 zacskó aszalt szilva
1 ujjpercnyi friss gyömbér
2 dl must
fél-1 deci szójaszósz
1 tk. étkezési keményítő
1,5-2 dl húsleves

A húst megmostam, kockáztam és egy éjszakára bepácoltam. Ma kiszedtem a pácból és egy forró wokban, nagy lángon úgy 1dl olajon megpirítottam, belereszeltem a gyömbért és hozzáadtam az étkezési keményítőt, ezzel 2 percig pirult. Utána ment hozzá a szójaszósz, majd a répakockák, ezzel 5 percig lefedve pároltam. Aztán mellédobtam az asztaltszilvát és a páclének használt mustot, majd a húslevest és lefedve 30 perc alatt elkészült. Mindeközben a jázminrizs 14 perc alatt elkészül, tehát cirka fél óra alatt isteni, laktató, egészséges és különleges ebédet sikerül az asztalra tenni. Három gyerek mellett a mennyiség és a gyorsaság a két legfontosabb szempont, ehhez társult az én elsődleges szempontom, az igényes kaja egyszerű alapanyagokból :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése