Oldalak

2011. január 28., péntek

Meleg tésztasaláta ceruzababbal és padlizsándresszinggel



Ez egy kihagyhatatlan ajánlat. Komolyan mondom. Én nagy salátás vagyok, de nem mostanában ettem ilyen vérlázítóan ízes salátát. Masszív fokhagymaíze miatt nem ajánlom frissházasoknak nászéjszaka előtt és elsőrandisoknak, minden más esetben kötelező. Ízbomba. Ma ott kotlottam a halom kaja fölött a konyhában a nagybevásárlás után, cikáztak a gondolataim, hogy mit csináljak, mikor egyszercsak bevillant, hogy tegnap este megsütöttem két padlizsánt, amiről megfeledkeztem. De akkor már félig összeállt a salátavacsi az agyamban, gondoltam egy laza mozdulattal összeházasítom őket. Főként, hogy fél órára kidobtam a teraszra egy üveg félszáraz fehérbort. Majdhogynem ehhez igazítottam a vacsorát :)))) Mióta főzök (és az jó régóta van :)), hozzánőtt az estéimhez egy pohár jó fehér, vagy rosébor, vörös csak ritkábban.
Még soha nem használtam dresszingnek a padlizsánt. Mivel megsütöttem, jó füstös ízűre, így állagban nem volt más választásom a felhasználásra, mint hogy összeturmixoltam két fokhagymával, fél deci jó minőségű olívaolajjal, szemes sóval, rettenetes mennyiségű frissen őrölt borssal és egy fél doboz joghurttal.
Találtam isteni, friss, roppanós ceruzababot, amit 8 perc alatt tökéletesre blansíroztam sós forró vízben.Ugyanebben a vízben kifőztem két marék csinosabb kinéztű tésztát. Megágyaztam nekik egy maroknyi madársalátával és póréhagymával, aminek egy részét félretettem a díszítéshez. A tésztát és a babot még forrón tettem rájuk, és nyakonöntöttem a dresszinggel. Már az illata is bámulatos volt, de ahogy a tészta melege összekovácsolta az ízeket...hmmmm....én natúr ettem (na jó egy karéj jóféle barnakenyérrel), de a férjeknek lehet mellé tálalni valami frissensültet. A tetejére mindenképp jár még póréhagyma és a frissesség élménye miatt egy kevés csíra is mehet rá, vöröshagyma jobban illene hozzá, de nekem most csak lucerna volt itthon. Utána viszont garantált a külön szobában alvás :))))

Hozzávalók:

1 szép padlizsán feketére sütve (bocsánat itt kifelejtettem első körben, hogy ez egy mammutnyi padlizsán volt, ettől sokkal kisebbeket szoktam csak látni, tehát 1 nagy vagy 2 kisebb :))
1 marék ceruzabab blansírozva
1 marék madársaláta
1 marék karikára vágott póréhagyma
2 marék al dente-re főzött tészta, minél különlegesebb a formája annál szebb tálaláskor (én lumaconi típusút használta, ez elvileg jobb töltött kajákhoz, de ebben az esetben tökéletesen felfogta a testesebb padlizsános dresszinget)
2 gerezd fokhagyma
fél deci olívaolaj
fél pohár joghurt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése