Oldalak

2011. január 30., vasárnap

Indiai csicseriborsós fánkok sárfányos vaníliaszósszal, avagy VKF! 40. forduló :))


Imádom a fánkot. Minden ismert formában. El is készítettem már őket mindezekben. Ezért amikor megláttam Tücsökbogár kiírását, akkor napokig agyaltam, nézelődtem, válogattam, hogy milyet is készítsek, amiben van valami csavar. Márpersze nem a tésztájában értem, mert abban van ám. A sok keresgélés után háromféle fánk és öntet maradt versenyben. Egy marcipánnal töltött aszaltszilvás-pálinkás szószos, egy sütőtökkel töltött rozmaringos-vaníliás szószos és egy egyszerű de nagyszerű churros. Éppen belekezdtem volna, gazella léptekkel söpörtem le a spájzba...és ott felsikítottam, mert az egyetlen kiló lisztemet megzabálták a bogarak. Feltéptem hát a szárazanyagos szekrényem, hogy mi lehet még, mikor a kezembe akadt egy zacsi csicseriborsóliszt. Gyorsan fel is csaptam a indiai receptkönyvet, és hát persze, hogy egy rakat édesség van benne ebből a lisztfajtából. Semmi különöset nem csináltam, csak a sima égetett tészta lisztmennyiségét csicseriborsólisztre cseréltem, és a klasszikus vaníliaszószt egy kis sáfránnyal, mézzel és kurkumával bolondítottam meg. A legjobb benne, hogy maga a fánk akár egy sós szósszal is simán elmenne, mert tulajdonképpen majdhogynem sós ízvilágú is, mindez azonban marhajó harcokat vív az ember szájában a nagyon is édes, fűszeres szósszal. Nevezem hát a VKF! 40. fordolójába sok szeretettel :))

A tészta receptje:

75 g csicseriborsóliszt
50 g teavaj
130 ml tej
2 tojás
fél tk. só
1 csapott ek cukor

A hagyományos módon a tejet, a vajat, a cukrot és a sót forrásig hevítettem, majd hozzáadtam a lisztet és addig kevertem míg elvált az edény falától. Kicsit hűlni hagytam, aztán hozzákevertem egyenként a tojásokat. Kétféle formát csináltam belőle. Habzsákba töltöttem és olajozott sütőpapírra kis rózsaformákat nyomtam belőle, majd a mélyhűtőbe tettem. A szalagformákat közvetlenül az olajba nyomtam bele. Elég sötétre érdemes sütni, akkor finom ha ropogós.

A szószhoz:

1 tojás
4 ek. méz
2,5 dl tejszín + 1 dl tej
1 ek. liszt
1 rúd vanília kikapart belseje
1 késhegynyi kurkuma
1 késhegynyi sáfrány

A tojás egy kis lábasban kikevertem, hozzáadtam a mézet, felvettem alatta a lángot és beleöntöttem a tejszínt meg a tejet. Folyamatos keverés mellett beletettem a lisztet, majd a fűszereket is, aztán sűrűsödésig rottyantottam és levettem a tűzről.