Oldalak

2011. január 5., szerda

Kis kelet

Akinél van otthon csillagánizs, szárított medvehagyma, gyömbérgyökér, kurkuma és currypor, mazsola, kókuszreszelék, egész fahéj, barnarizs és házi szilvalekvár, annak nyert ügye van. Akinek nincsen, annak csak ezen étel kedvéért is érdemes egyszer erre a néhány apróságra egy időben beruházni. Az egész úgy indult, hogy ezeken kívül még egy egész csirkemellfilé volt itthon és semmi, de semmi más. Adta tehát magát a dolog, hogy valami keleties fűszerezésű étel készüljön és mindez gyorsan, mert este 8-kor álltam neki. Az egészben annyi a bökkenő, hogyha ilyen későn kezdek főzni, akkor fogmosás előttig kóstolgatom az elkészült ételt, (igen úgy suttyomban, belopózva, óvatosan, nehogy koccanjon a fedő :)) tehát nem túl fogyókúrabarát az esti főzés:) legalábbis nálam.  Ezekben a keleties ételekben szeretem az elkészítés egyszerűségét és az felhasználható anyagok sokszínűségéből adódó ízgazdagságot. Izgalmas, egészséges és istenien finom. Az egész kaját érzésre csináltam, szóval csak hozzávetőleges mennyiségeket fogok tudni szerepeltetni a leírásban.
Mivel szerintem a hagyma ez esetben csak szószdúsítóként kell, hogy funkcionáljon, ízesítő feladata a sok más fűszer miatt okafogyottá válik, ezért inkább egy nagy fej fehér salátahagymát választottam. Ennek sokkal szelídebb, édeskésebb íze jól harmonizál az ételben található falatnyi édes felhangokkal, mint a mazsola. Vaj és olaj keverékén kis lángon inkább megpároltam, mint pirítottam a hagymát és amikor levet eresztett, akkor 2 ek. szárított medvehagymát és 4 nagy gerezd fokhagymát adtam hozzá apróra vágva. Míg párolódott, pirulgatott, addig a egy nagy bögre barnarizst megfuttattam egy kevés olajon, felöntöttem két és félszeres mennyiségű vízzel, 1 púpos tk. sót, egy csillagánizst, a fahéjrudat és egy ek. kókuszreszeléket adtam hozzá és a hagyományos módon elkészítettem. A végén természetesen az ánizst és a fahéjat kivettem belőle. A megpárolódott hagymára rádobtam az apróra vágott csirkemellet, hozzáadtam egy marék mazsolát, 1 ek. házi szilvalekvárt, kicsit megpirítottam, majd mielőtt felengedtem volna tejjel, hozzáadtam egy ujjpercnyi reszelt gyömbért, 1 tk. curryport, 2 tk. kurkumát. A tej úgy 4 deci lehetett, amihez 1 ek. étkezési keményítőt adtam, csomómentesre kevertem és ráöntöttem a csirkére. Tulajdonképpen összeforrt az egész és készen volt. Az egész nem több fél óránál. Aki nem hiszi járjon utána :) jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése