Oldalak

2011. január 2., vasárnap

Kamuforraltbor gyerekeknek

Salsa forró, gyömbéres itókája juttatta eszembe, hogy már ezerszer megígértem a fiúknak, hogy készítek nekik saját, külön bejáratú forraltbort. Mert, hogy ugye az tendenciózus, hogy mi felnőttek télen, szánkózás, séta előtt, után, közben, alatt és ha lehet felette is, szóval egész télen hektoliterszám fogyasztjuk ezt a testet és lelket egyaránt melengető, ízes-fűszeres csodát. Egy-egy korty nekik is jut, de ezt csak suttogni merem. A mai szánkózás és névnapi miniünnepség okán nem volt lehetőségem tovább húzni ezt a dolgot. Egy egyszerű joghurttortát készítettem ami ugye hidegen finom, mellé pedig ezzel a borostyánszínű, forró kis hétköznapi csodával kedveskedtem két érintettnek is. Mert ma ugyan csak az egyiküknek van névnapja, de két nap múlva követi őt a sorban következő névnapos. Így aztán ma duplán ünneplünk. Csak az a baj, hogy mire a joghurttorta eléri a megfelelő állagot a hűtőben, saccom szerint úgy egy óra múlva, addigra semmi sem marad az italból. Dehát van ennek jelentősége? :) Szép nap volt ez az együtt töltött utolsó családi nap. S míg a gyerekek mohón kortyolgatják a nekik való italt, addig mi is azt tesszük a nekünk valóval és közben elmondhatjuk az el nem mondott szavakat, megbeszélhetük a meg nem beszélteket, tisztázhatunk félreértéseket, simíthatunk a ráncokon, glédába állíthatjuk a vélt és valós problémákat, hogy aztán egy laza mozdulattal alájuk rúgjunk, és legfőképpen átadhatjuk az érzéseinket. Kommunikálhatunk egymással. Egész évben kevés idő van erre. Hát mi most jól hasznosítottuk a rendelkezésre állót :) Ezt kívánom mindenkinek az Újévre:)

A gyerkőcital receptje:

1 liter 100%-os almalé + 1 liter forróvíz
1 natúr rooibos natúr teafilter
1 almás-fahéjas teafilter
1 narancs vékonyan lehámozott héja
1 citrom vékonyan lehámozott héja
1 marék mazsola
2 rúd fahéj
1 rúd vanília
3-4 szem szegfűszeg
3-4 nagy ek. hársméz

Az almalevet a vízzel felforraltam, hozzáadtam a filtereket és a fűszereket, és együtt legalább egy órát állni hagytam úgy, hogy a főzőlapot lekapcsoltam alatta, de nem vettem le róla, tehát még egy ideig melegítette. A mézet szigorúan a végén adtam hozzá, amikor még meleg volt, de már nem forró.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése