Oldalak

2010. augusztus 5., csütörtök

...


...őszintén bevallom, nem nagyon hittem benne. A fűszerek összetétele megengedett némi fantáziálást, de a cukkini állagával kapcsolatban voltak kétségeim. Miután egy napig a kamrában állni hagytam, ma délután nem bírtam tovább és feltéptem egy üveggel az elkészült savanyúságból. Az eredmény félelmetesen jó :) A zöldség roppanós maradt, az íze tökéletesen illeszkedik vadhúsokhoz és szimpla hétköznapi húsételekhez egyaránt. Pont elég édes, pont elég savanyú, pont elég sós és pont elég pikáns. Semmi túlzás, szimpla tökéletesség. Éljen a gasztrokémia.

A hozzávalók tehát:

3 kg cukkini
60 g só (én a DM-ben kapható rózsaszín kristályos fajtát használtam)
450 g cukor
5 dl jó minőségű fehérborecet
100 g tormagyökér
200 g mogyoróhagyma (a recept szerint, amit én vöröshagymával helyettesítettem)
2 ek. mustármag
1 ek. szemes fekete bors
8 babérlevél
4 csípős paprika
1 ek. borókabogyó
2 csomó kapor

(az előző posztban lévő kollázsban, a tányéron láthatóak a fűszerek )

A cukkini végeit levágtam és a héját nagyjából lehántottam, mert ezek már nem a pici zsenge darabok voltak, azokat inkább frissen érdemes elfogyasztani. Én a lóméretűeket használtam, amiknek nem túl szép és vékony már a héja. Kiszedtem a magokat, negyedeltem és 1 centi vastag darabokra vágtam. Nagy tálba tettem, ráöntöttem a sót, a cukrot és a borecetet és egy éjszaka a hűtőben állni hagytam. Másnap leszűrtem, a levét pedig a fűszerekkel felforraltam, és tíz percig rotyogtatva főztem. Hagytam kihűlni, aztán a jól kifertőtlenített üvegekbe rétegezve beletettem a cukkinit és a fűszereket és felöntöttem a levével, annyira, hogy ellepje. Csírátlanításképpen egy lábasban hideg vízbe állítottam az üvegeket és 15 percig 80 fokon főztem a kész, beüvegezett savanyúságot.
Hajrá! Rettentő kevés munka és a végeredmény lélekzetelállító. A hétvégi őzpörköltes gasztrosétánkig repített vissza, elképzeltem, hogy a vadgombás pörkölt mellé ezt eszem...hagyjuk is, teregetnem kell :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése