Oldalak

2011. február 22., kedd

Csokis-kávés télűző




Ha ez így megy tovább, már ami az időjárás negatív tartományban való tartózkodását illeti, akkor mi tavaszra gurulni fogunk. Mert igaz, hogy nekem a gyerekem holnapi szülinapi tortájával kellene bőszen foglalkoznom (elméletben gyönyörűen készen van az ÁNTSZ-biztos óvodás változat, de az itthonival még bajlódom) én, ugyan bűnbánó lélekkel, de magamnak és az uramnak sütögetek kétszemélyes tortát estére hogy a jóféle édes borok és késő esti kapucsínózgatásaink megfelelően meg legyenek támogatva kalóriával. Tegnap láttam egy repectet a TVPaprikán Rachel Allen műsorában és eszembe jutott, hogy én ezt tőle már lekörmöltem egyszer. Nahát nem is nagyon várhattam tovább, mert hogy, hogynem pont volt elhasználnivaló mascarpone a hűtőszekrényben (a gonosz ott figyelt). Mivel kávés, míly fájdalom, a gyerekek nem ehetnek belőle :)) Nameg a tejfogak sem bírják a strapát és a gyerekhájnak sem tesz túl jót. Micsoda hülye, ámde annál jólesőbb kifogások, de a gonosz bennem is itt figyel olykor. Az egész életem diszkrétem átváltott az önfeladás színterévé, mióta 4 férfival élek együtt, úgyhogy én ilyen apróságokon bosszulok :))) Ez itt az én tortám, és csak egy férfival osztom meg, gyerekzsivalytól mentes esti órákban. Lélekmelengető, mind a gondolat, mind a torta. És amilyen idők járnak mostanság, mind a gondolati, mind pedig a fizikai lélekmelengetőkre szükség van :)

Az eredeti recepten változtattam, mert én szándékosan kisebb mennyiséget csináltam, de nem egyszerűen feleztem, úgyhogy én az én verziómat fogom leírni.

hozzávalók:

350 g csokoládés keksz (olyan, ami sima keksz állagú, de az egyik oldala étcsokiba van mártva, van a CBA-nak is saját csomagolású ebből és szerintem kifejezetten finom, én abból csináltam)
40 g olvasztott vaj
3 ek. tejszín
250g mascarpone
60 ml nescafe
fél tábla olvasztott étcsoki
50 g kristálycukor (én világosbarna nádcukrot használtam)
1 tojás

A csokiskekszet robotgépben összeaprítottam, hozzáadtam az olvasztott vajat és a tejszínt, hagytam jól összekeveredni a gépben, majd egy 18 cm átmérőjű szilikon tortaforma aljába simítottam és betettem a hűtőbe. A mascarpone-t habosra kevertem a cukorral és a tojással, de nem géppel hanem kézi habverővel. Az olvasztott csokihoz hozzákevertem a kávét, majd az egészet a cukros-tojásos masszához adtam. Addigra a hűtőben megfelelően megdermedt a kekszalap. Röntöttem a krémsajtos krémet és 170 fokon 40 percig sütöttem. Egy napig a hűtőben kell állnia, hogy ne essen szét. Sütés után tálalhatatlan állapotúnak néz ki, túlságosan remegős. Szóval másnap kiborítottam, így került alulra a világosabb színű rész, majd a tetejét megszórtam kiváló minőségű kakaóporral. Egy szeletet kipróbáltam porcukros szórással is, de garantáltan finomabb kakaóporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése