Oldalak

2011. február 1., kedd

Céklás lilahagymaleves kecskesajtos pirítóssal


Az globális hörgőgyulladás elkergetésére kezdtem mindenféle hagymalevesek felkutatásába. Nem voltak ugyanis hajlandóak a hagymateát (megjegyztem totál megértem) meginni. Valahogy nekem is inkább a hagymaleveshez fűlött volna a fogam. Nálam általában minden ott kap gellert, hogy a hozzávalók nem stimmelnek. Jelen esetben több volt itthon a lilahagyma, mint a vörös. Gondoltam utánanézek, hogy van-e valami speckó recept erre a hagymafajtára. Nem igazán hittem benne, hogy találok is a rendelkezésre álló receptek között, de tegnap egy régi Fakanál receptgyűjteményben rábukkantam a tökéletes betegségűzőre és mindezt lilahagymából :)) Gyömbér, fokhagyma, cékla és lilahagyma. Erről a négy hozzávalóról elsőre biztos, hogy senkinek nem jut eszébe a leves szó. Én is csak pillogtam. Az eredeti recept juhsajtot említ, de nekem - hála a görög tulajdonú CBA-nknak - volt egy kis görög kecskesajtom itthon. Imádom ezt a sajtot. Benne van az a klasszikus, semmivel össze nem téveszthető mezővel kevert kecskeakol íz, mégis valahogy olyan selymes az íze. Eszméletlen finom. Őszintén szólva, miután elolvastam a receptet, megjelent lelki szemeim előtt a színe. Nahát attól nagyon messze van, de legközelebb nem az eredeileg megadott 2 ek. céklalevet fogom hozzáadni, hanem sokkal többet, hogy ne legyen szegény ennyire hókadt, ha már ilyen finom hozzávalókból készül. Szeletelt lilahagymával, kecskesajttal és friss, picit megpirított és olívaolajjal meglocsolt barnakenyérrel tálaltam. Egy próbát mindenképpen megér, de én azthiszem forever felveszem a menülistára.

hozzávalók:

5 nagyobb fej lilahagyma
2+1 gerezd zúzott fokhagyma
1 babérlevél
1 hüvelyujjnyi gyömbér
1 cékla lereszelve
8 dl marhahúsleves (de nekem most csak csirkealaplevem volt itthon)
2 dl vörösbor
1 dl víz
1 ek. balzsamecet
4 tk. barnacukor

A lila-,és fokhagymát meghámoztam és vékonyan felszeleteltettem a robotgéppel. A cukrot egy kevés olajon karamellizáltam, majd amikor már szép színe volt, akkor rádobtam a hagymákat, a babérlevelet és belereszeltem a gyömbér felét. Egy kicsit összepároltam, majd hozzáöntöttem a folyadékokat. Lefedtem. A cékla felét lereszeltem, kinyomtam a levét és hozzáadtam a leveshez (legközelebb az egészet hozzá fogom adni). További 10 percig fedő alatt főztem, aztán hozzáadtam a balzsamecetet. Elzártam alatta a lángot és belereszeltem a megmaradt fokhagymagerezdet és a gyömbér másik felét. Igazán finom azonban csak másnapra lett, úgyhogy érdemes várni vele, akkor viszont forrón, a kenyérrel, a frissen vágott hagymaszeletekkel és a sajttal....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése