Oldalak

2010. december 11., szombat

Játékos kedvemben...


voltam ma délelőtt. Persze arról szó nincsen, hogy Pixie babérjaira törnék, attól nagyjából több fényévnyi távolság és még sok torta választ el. Rá kellett jönnöm, hogy a tortadíszítés nem az én idegrendszeremhez van kitalálva. Szépen, csendben kínálódtam vele a konyhában, de egy ponton egyszercsak elkezdtem élvezni. Főként akkor amikor sokáig nem szólt hozzám senki. A külcsín hagy tehát némi kívánnivalót maga után, de ez ugye nem minden :) És jelen esetben a belbecs sokat segít azon, hogy nagyon szépnek lássam esetlen kis karácsonyi tortámat, ami egyébként a családon belül igen komoly sikereket aratott kinézetével. Jól példázza ezt szigorú zsűrim - a tesóm - aki engedélyt adott arra, hogy ez legyen karácsony este az egyik desszert. Gondolkodtam azon, hogy válasszak-e egy ettől sokkalta decensebb, előkelőbb kinézetű tortát, de aztán győzött a gyermeki énem. A tészta egy egyszerű 6 tojásoskakaós piskótatészta, a töltelék pedig rumos, fehércsokis, mascarpone-s gesztenyekrém. Ez tehát egy igencsak édes dolog, mindenképpen igényel némi savanykás ellensúlyt, arra viszont ott lesz majd a Nigella-féle prosecco-vörösáfonyalé-grand marnier alkotórészekből álló koktél. hmmmmmm.....
Van ám mit csiszolnom még ezen a kis csodán. Ki kell találnom a megfelelő arányokat. Szeretném, ha egy kicsit magasabb lenne maga a tészta, és ha kicsit kevésbé lenne lágy a gesztenyekrém, úgyhogy rendületlenül fogok kísérletezni az elkövetkezenő pár napban. És akkor majd a mennyiségeket is felteszem mindenből. Ízre azonban már most is tökéletes:)) És ezután a tökéletes íz után, a nap tökéletes befejezéseképpen szánkózni mentünk. Az emberek úgy sétálnak mindenfelé, mintha verőfényes napsütés lenne. Szánkó és gyerek lóg mindenki mögött :) Mindenki köszön és vigyorog. Itt a helyem érzem. Mesebeli hely ez:))

1 megjegyzés:

  1. Hűha, erről egy kicsit lemaradtam! :) Hát szerintem pedig tök jó lett, úgyhogy csak ne húzd le magad, jó?! Külön tetszik az asszimetrikus díszítés, illetve a sütikiszúrók használata. Már csak egy kóstoló kéne... ;)

    VálaszTörlés