Oldalak

2011. március 16., szerda

Kinderfitness reggelire vagyéppen vacsorára


Nem volt kenyerem. Egyszerűen elfeledkeztem a vásárlásáról és a bekeveréséről is. Az én egynémely alkatrészeimnek kifejezetten jót tesz a kenyérmentesség, főleg a 4 napos ünnep alatt elkövetett, átgondolatlanul könnyed és szemtelen zabálások után, de én most az egészségperceket (s ez az időintervallum-meghatározás több szempontból is helytálló) átragasztottam a kísérleti alanyaimra. Na nem kell őket annyira sajnálni. Volt egy üveg Alnatura márkájú bio almavelő itthon, ami feltétlen megérett az elfogyasztásra, emellé álmodtam egy műzliskeksz-szerűséget, ami a végén sokkal inkább hasonlított egy pogácsára, így végül emellett döntöttem a névadáskor. Ha a bekeverés kezdetekor bekapcsolom a sütőt 180 fokra, akkor úgy nagyjából 10 perc alatt készül el. Három dolgot is teljesít az én szigorú elvárásaimból, egyszerre gyors és egészséges, és nem utolsósorban finom. De még milyen finom.  Ez volt ma a vacsora. Nem is volt könyörgés, hogy egyélmármertkihűl vagy fejezdbeanyammogást vagy nebambulj...fura mi? úgy elfogyott, mintha ott sem lett volna. A receptet csak nagyvonalúan fogom megadni, mert leginkább én is marékkal, meg namégegykicsit-módszerrel mértem.

Jelenleg az elkészítés gyorsasága a legfontosabb szempont az életemben, elkezdtem ugyanis a kertben az előkészületeket. Erről bővebben is beszámolok egy külön posztban fényképekkel és egyéb leírásokkal, mert arra számítok, hogy vannak még rajtam kívül olyan elvetemültek, akiket évről évre elámít az, ami egy körömpiszoknyi magocskából létrehozható egy kis gondoskodással.

A recept:

5 dkg olvadt margarin
2 ek. méz
1 tojás
cca. 3-4 marék műzli, gyümölcsös fajta, ami tele van mazsolával
fél tábla étcsoki apró kockákra vágva
10 db háztartási keksz apróra törve (húskloffoló a megfelelő célszerszám) vagy ledarálva
3-4 ek. jól megpirított szezámmag (ez a legfontosabb eleme)
1 tk. szódabikarbóna

A lényeg, hogy olyan masszát kapjunk, amit inkább ragad mint folyik, amiből könnyedén lehet pogácsaformát gyúrni és úgy 9-10 percig sütni 180 fokon. A margarint a mézzel és a tojással kikeverem és ebbe adagolom a többi hozzávalót úgy, hogy a megfelelő állagot kapjam. Két dologgal lehet variálni mennyiségileg, a műzlivel és a ht keksszel. Szerinte tökéletes gyerkőckaja házilag elkészített joghurttal (natúr joghurt bármilyen házi készítésű lekvárral összekeverve) vagy ezzel az almavelővel. Ez utóbbit nem keverném joghurttal, mert önmagában is inkább savanykás.
Cirka 15-18 darab lett belőle.

2 megjegyzés:

  1. Nem csodálom, hogy egy szempillantás alatt eltüntették!

    VálaszTörlés
  2. tegnap vmi front lehetett, mert az enyém is az első hívó szóra jött vacsizni, és 1x sem kellett noszogatni, hogy kis turbót iktasson be. :)) Csak ő, e finomság helyett, kakaót szórhatott a tejbegrízére... És várom a kerti beszámolódat, mint rendesen, amíg nekem nem lesz kertem, a te és a tesómék veteményesével vígasztalódom :)

    VálaszTörlés