Oldalak

2011. október 5., szerda

Sültpaprikakrémleves füstölt lazacos, zelleres galuskával


Csak a neve flancos kicsit. A fotó meg jól példázza a gyerekerdőben való küszködésemet. Meg kéne tanulnom úszni a levegőben. Vízszintesen, hogy lehetőleg senkit se rúgjak meg, ha mégis láb alá kerül. A munka-ovi-szakdolgozatírás mesterhármas példátlanul fárasztó dolog, muszáj volt ma levezetnem valamivel a felgyülemlett feszültséget..valamivel, ami nem a gyermek :) Igazság szerint szinte menekültem a konyhába. Ha le kellett volna rajzolnom még egy Optimust, (Transformers őrület) ott helyben elszáll az agyam. A konyhai pöncögés megnyugtat. Szépen, komótosan hámozok, pakolgatok, melegítek, szikkasztok, duzzasztok, kelesztek, reszelek, szuttyogok, mellé rádiót kapcsolok (tökfeleslegesen, úgyis túlordítják, de legalább a tudat megvan) és ez lehiggaszt. Az már más kérdés, hogy közben ők is jönnének szuttyogni. Nane. Ekkor jön a pohár bor. Tegnap egy sámlin kepesztettek hárman, azért, hogy kocsányon lógó szemekkel bámulják, ahogy forog a mikrohullámúban valami. Mintha az űrből jöttek volna. Vagy csak egyszerűen aznap vettük volna a mikrót. Egyikről sincs szó, illetve néha kételkedem, hogy előbbiről mégiscsak szó lehet :) A mai kaja pontról pontra úgy született, mint az én konyhámban sokminden. 4-5 kápiapaprika rettenetesen ráncos állapotban, felhasználásra vár. Lejárni készülő füstöltlazac, felhasználásra vár. Pár szem krumpli, kókadt zellerszár. Mindent, ami a végét járta, kipakoltam a konyhapultra. Aztán ez lett belőle. Állítom, az utóbbi idők egyik legjobb kajája nálunk, pedig én azért szoktam főzögetni ezt meg azt. 20 perc alatt készül el. Egy étlapon, már csak a neve miatt (ami jó hosszú és cirádás betűkkel biztos jól mutat) nagy drágán lehetne vesztegetni :) Pedig egyszerű, gyors és laktató étel :) na lássuk a receptet, csak semmi pontos méregetés, én sem vittem túlzásba.

Hozzávalók:

4-5 szem kisebb burgonya
5 kápiapaprika sütőben 
1 szelet füstölt lazac
pár darab zellerlevél

A galuskához 1 tojás, 2 ek. liszt és 5 dkg teavaj.

Sós vízben feltettem főni a felkockázott burgonyát, közben sütőben grill alatt szép kormosra sütöttem a paprikát. A héját szigorúan tilos lehúzni, tökéletesen mixelhető, és az ételben hagyja füstös kis lábnyomát. Csak egyszerűen kockára vágtam miután megsült és a megfőtt burgonya mellé adtam. Tettem bele egy csipet barna cukrot, Alnatura ételízesítőt és összeturmixoltam. Miközben a burgonya főtt, egy keveset kivettem a vízéből. Apróra kockáztam a lazacot és a zellerlevelet, a galuskatésztához adtam és beleszaggattam a vízbe, ami szép lassan gyöngyözve rotyogott ekkorra. A galuskát a tálaláskor tettem a tányérokba. Isteni volt. A próbálkozóknak jóétvágyat!!!!!


3 megjegyzés:

  1. Írhatnál gyakrabban ilyen szösszeneteket, nem kéne szórakoztató regényeket vadásznom. :) A leveske meg igen jól hangzik, betervezem ezt is.

    VálaszTörlés
  2. Tetszik a blogod, a bejegyzések betűtípusa külön. Persze a képek és a kaják is. Majd foglak lapozgatni, olvasgatni.))

    VálaszTörlés
  3. Pixie, ígérem szorgalmasabb leszek, csak még hozzácsapok egy pár oldalt a szakdolgozatomhoz :)

    Teakert, köszönöm, szeretettel várlak itt!

    VálaszTörlés